Tävlingen går till på följande sätt
- Vem som helst kan nominera till Årets Bilsäljare.
Vem tycker du förtjänar titeln? - Nomineringen pågår från den 12 maj till 19 september.
- Juryn utser 10 semifinalister och senare 3 finalister som går vidare till final. Semifinalisterna presenteras den 15 oktober och finalisterna den
10 november. - Vinnaren av titeln Årets Bilsäljare presenteras online via Motormagasinets kanaler den 5 december (motormagasinet.se, nyhetsbrev, sociala medier)
Kriterier för Årets bilsäljare
- Vinnaren av Årets Bilsäljare är en person som har ett modernt
förhållningssätt till försäljning. Bilsäljaren tänker proaktivt i flera olika led och kan finna nya kunder själv genom strukturerat arbete kring bearbetning, uppföljning och affärsgenomförande.
- Kan hantera olika digitala och sociala kanaler för att sälja på nya sätt.
Duktig på att bygga en levande relation under hela kundresan, inte bara initialt och i samband med nästa bilbyte.
- Bilsäljaren ser till företagets helhet och är en duktig ”ekonom”.
Nomineringstexten ska innehålla 500-1500 tecken inkl. mellanslag.