Vi startade med ett event i Göteborg 2022 i Dagligvarugalans namn och har sedan dess fortsatt att utveckla eventen. Branschen behöver fler platser att mötas, nätverka, inspireras, få ny kunskap och helt enkelt träffa andra i branschen. Vi hoppas med dessa event kunna skapa dessa platser samtidigt som vi kopplar ihop eventen med Dagligvarugalan och regionsfinalerna i respektive stad.
Eventen består i dagsläget av tre event där vi bjuder in talare från branschen, samlar branschexperter i paneler för diskutera aktuella ämnen, vi har regionsfinaler i sex av våra kategorier på Dagligvarugalan och delar också ut pris i två kategorier på Dagligvarudagen Svealand.
Vi ser fram emot ett innehållsrikt år tillsammans med branschen!
Dagligvarudagen arrangeras av branschtidningen Fri Köpenskap.
Teamet på Fri Köpenskap. Från vänster: Caroline Magnéli Holm, Projektledare event, Mona Johansson, Redaktionell chef, Jan Ahmadi, Reporter, Max Sundqvist, Mediechef, Joachim Björk, Redaktionssekreterare, Johan Croon, Reporter, Hans Roos af Hjelmsäter, Key Account Manager och Mattias Larsson, Reporter.
Foto: Evis Renander
Foto: Caroline Magnéli Holm
Fri Köpenskap är dagligvaruhandelns oberoende B2B-tidning som bevakat branschen sedan 1943. I Fri Köpenskap bevakas, granskas, analyseras och debatteras allt viktigt som händer inom dagligvarubranschen. Läsarna är handlare och anställda i butiker samt beslutsfattare hos kedjorna, handelns organisationer, livsmedelsföretagen och grossisterna.
Tidningen Fri Köpenskap utkommer med omkring 30 utgåvor per år. På nätet når vi cirka 12 000 unika användare i veckan rakt in i målgruppen. Digitalt jobbar vi i nära samarbete med vår systersajt Food Supply. Nyhetsbrev med hög öppningsfrekvens skickas ut alla vardagar till närmare 9 500 mottagare. Fri Köpenskap är också arrangör av årets största och viktigaste branschevent, Dagligvarugalan.