Dagligvarugalans finalister 2025
Årets Butik presenteras av Strongpoint
Årets Butik har skapat lönsamhet över tid genom att kombinera matglädje, nytänkande och affärskänsla. Årets Butik ska ha funnits i minst två år och vara en destination värd en omväg.
Coop Sävast, Boden
Regionvinnare Norrland
I den här butiken finns det en enastående förmåga att skapa en miljö fylld av inspiration, engagemang och lokalt fokus på en begränsad yta. Teamet har trots en imponerande försäljningsutveckling under det senaste året lyckats behålla en jämn och hög nivå på driften. Med ett tydligt och coachande ledarskap skapas en varm atmosfär och ett personligt kundmöte.
Ica Maxi Haninge
Regionvinnare Svealand
En redan imponerande välskött butik som fortsätter att vara under ständig utveckling. Ett sammansvetsat och lojalt arbetslag med rätt inställning ser till att hålla en ständigt hög servicenivå vad gäller kundbemötande, fräschör och fyllnadsgrad. En strategisk prisinvestering och ett konsekvent svinnarbete bidrar till både ökade snittkvitton och fler kunder.
Hemköp Vasagatan, Göteborg
Regionvinnare Götaland
En butik som verkligen anpassats för sin lokala kundkrets och som kommit långt på sin utvecklingsresa tack vare modet att investera i en stor egen produktion av mat tillverkad av egna kockar. Den inspirerade satsningen på delikatesser, färskvaror och färdigmat har gynnat hela butiken som sedan ombyggnaden vuxit stadigt under lång tid och med bibehållen lönsamhet.
Årets Medarbetare presenteras av Higher
Årets medarbetare inom dagligvaruhandeln ska vara en person som utmärkt sig genom exceptionell service till butikens kunder och som stöttar, lyssnar och hjälper sina kollegor. Denna medarbetare bidrar både till bra stämning på arbetsplatsen och till butikens utveckling.
Björn Winberg
Coop Nacksta, Sundsvall
Regionvinnare Norrland
En lagspelare som jobbar efter mottot ”det här löser vi”. Är lugnet själv även när det stormar, men kan också bjuda på sig själv. Har samtidigt ett enormt driv och är full av idéer. Genom att skapa nya erbjudanden som drar in fler kunder bidrar medarbetaren också till butikens lönsamhet. Alltid hjälpsam och otroligt omtyckt av kunderna.
Ann Ohlsson
Ica Maxi Nacka
Regionvinnare Svealand
Med en unik förmåga att få människor att känna sig sedda och uppskattade finns medarbetaren där det behövs. En trygg punkt på golvet både för kunderna och för kollegorna. En person som bryr sig både om detaljer och helheten, och som får saker att hända; till exempel genom att själv tillverka vad som blev årets mest uppskattade exponering.
Roger Dahlvid
Hemköp Rydebäck, Helsingborg
Regionvinnare Götaland
En glädjespridare av rang med ständigt hög energi som kan dyka upp var som helst i butiken. Varje dag är en ny chans att höja stämningen ute på butiksgolvet. Känner varenda kund och skapar försäljning genom ett kundmöte i världsklass. Medarbetaren är inte bara en populär och uppskattad kollega, utan har också blivit något av en lokal kändis.
Årets Delidisk presenteras av Boncena
En delidisk är mer än bara en avdelning i butiken – den är en destination! Med passionerade, engagerade och kunniga medarbetare skapas en helhetsupplevelse som lyfter både vardag och fest. Delidisken spelar en avgörande roll i kundens butiksval och bidrar till att skapa en inspirerande matupplevelse.
Stora Coop Norrböle, Skellefteå
Regionvinnare Norrland
Med högkvalitativt sortiment, catering som hjärta, färdiga middagspåsar och kreativa kombinationer får kunderna både inspiration och wow-effekter i disken. Butiken sätter alltid kunden först och levererar mat och delikatesser de själva skulle vilja bli bjudna på.
Ica Kvantum Sickla, Nacka
Regionvinnare Svealand
En delidisk som förvandlat vardag till upplevelse, där enkla idéer blivit till wow-effekter och där kunden alltid står i centrum. Genom att lyfta fram nyheter och favoriter, erbjuda färdiga rätter och leverera service i toppklass visar de vad framtidens delidisk handlar om.
Ica Kvantum Varberg
Regionvinnare Götaland
En delidisk som vågat gå bortom det klassiska och skapat en ny nivå av matglädje. Med fokus på måltider och enkelhet har butiken byggt en disk som både inspirerar och överraskar. Genom exponeringar, uppläggningar och öga för detaljer har de skapat en wow-effekt som lockar både vardagskunder och festfixare.
Årets Äggavdelning presenteras av Svenska Ägg
Med nytänkande och stort engagemang arbetar butiken målinriktat för att öka butikens försäljning av ägg. Genom ett tydligt fokus på äggets mervärden, inspirerar och utbildar butiken sina kunder att öka sin konsumtion av Världens smartaste livsmedel – ägget.
Ica Maxi Östersund
Regionvinnare Norrland
På Ica Maxi Östersund är ägget inte bara en självklar del av sortimentet – det är en strategiskt lyft kategori som driver både inspiration och försäljning. Med en centralt placerad avdelning som kombinerar smart utformning med tydlig kommunikation har butiken skapat en miljö där kunden enkelt hittar rätt. Här möts affärsmässighet och passion i ett genomtänkt helhetstänk som visar att ägget är värt sin plats i rampljuset.
Ica Kvantum Säffle
Regionvinnare Svealand
På Ica Kvantum Säffle har ägget blivit mer än en råvara – det är en självklar stjärna i butiken. Genom ett helhjärtat arbete med inspiration, utbildning och innovativ exponering visar man hur passion och kunskap kan förvandlas till en unik kundupplevelse. Här möts kreativt tänkande, starkt engagemang och en smittande vilja att sprida äggets möjligheter.
Ica Maxi Hyllinge
Regionvinnare Götaland
På Ica Maxi Hyllinge lyfts ägget fram med både fingertoppskänsla och mod. Genom strategiska gavelexponeringar, genomtänkta kampanjer och inspirerande samexponeringar har butiken skapat en avdelning som både lockar och utbildar. Med recept nära till hands görs det enkelt för kunden att upptäcka äggets fulla potential – från vardagsmåltid till festlig höjdpunkt.
Årets Brödavdelning presenteras av Polfärskt
Utmärkelsen Årets Brödavdelning tilldelas den butik som på ett framgångsrikt sätt skapat en avdelning där man tagit vara på det breda svenska brödutbudet och presenterat det på ett sätt som skapar både inspiration och shoppingglädje. Syftet med priset är att stimulera till nytänkande initiativ som gynnar hela värdekedjan från bageri till konsument.
Ica Kvantum Kungsbacka
Brödavdelningen på Ica Kvantum Kungsbacka är mer än en startpunkt – den sätter tonen för hela butiksupplevelsen. Direkt innanför entrén möts kunden av en öppen, varm och inspirerande miljö med tydlig bagerikänsla. Belysningen är noggrant placerad för att framhäva det breda sortimentet, och genomtänkta externa exponeringar lockar till spontanköp även utanför avdelningen. Helheten skapar både stämning och försäljning – precis som en modern brödavdelning ska.
Stora Coop Ingelsta, Norrköping
På Stora Coop Ingelsta är brödavdelningen hela butikens hjärta – både fysiskt och känslomässigt. Den är strategiskt placerad i centrum och bjuder in med doften av nygräddat bröd, smakfulla exponeringar och en layout som hjälper kunden att hitta rätt med lätthet. Här möts inspiration och struktur på ett sätt som lyfter helheten. Det är en avdelning som andas stolthet, nytänkande och ett genuint fokus på kundens upplevelse.
Ica Kvantum Sollentuna
Med sin ljusa, rymliga layout och tydligt strukturerade sortiment blir Ica Kvantum Sollentunas brödavdelning en naturlig del av kundens väg genom butiken. Här förstärker smarta utbrutna exponeringar både köpupplevelsen och merförsäljningen. Allt är logiskt uppdelat och lätt att hitta, vilket gör vardagsshoppingen smidigare och mer inspirerande. Det här är ett skolboksexempel på funktionell butikskommunikation i brödhyllan.
Fernando Di Lucas Hederspris
Vinnaren av Fernando Di Lucas hederspris ska vara en butik som aktivt arbetar för att lyfta medelhavsmaten ur både matglädje- och livsstilsperspektiv. Medelhavsmaten med olivoljan i centrum, mycket grönsaker och baljväxter, främjar folkhälsan samtidigt som smakerna är fantastiska. För att vinna priset ska man ge inspiration till en hälsosammare livsstil och genom kommunikation och exponeringar hjälpa kunderna att göra kloka och medvetna val utifrån medelhavsmatens breda smakpalett. Ett samhällsengagemang utanför kärnverksamheten är premierande.
Ica Supermarket Strömsbro, Gävle
Här möts man alltid av ett leende, glädjen och inspirationen hos personalen är smittande! Delidisken är ren och fräsch och man anstränger sig för att inspirera kunderna till goda och hälsosamma val. Demos och bjudningar i butiken med medelhavsmaten i centrum är vanligt förekommande tillsammans med säljande exponeringar. Tipsar frekvent om hälsosamma alternativ på sociala medier.
Coop Hjärup
En riktig färskvarubutik med en stor och öppen grönsaksavdelning som välkomnar kunderna in i butiken. Genom fina samexponeringar och mycket inspiration förmedlas en äkta, hälsosam medelhavskänsla. Kundkvällar ordnas frekvent, ofta med medelhavsprodukter i centrum. Engagerad personal och stöd till behövande och den lokala barnidrotten gör detta till en fin butik på flera plan.
Ica Supermarket Knuten, Nyköping
Hela butiken genomsyras av inspiration, exponeringar, måltidslösningar och provsmakningar ofta med medelhavsmaten i fokus. Detta i kombination med en härlig stämning och en fantastiskt kunnig och hjälpsam personal gör Ica Knuten till en butik som sticker ut. Extra plus för att man visar ett samhällsengagemang utanför kärnverksamheten.
Ica Maxi Nacka
Med skyltar som bjuder upp till bakning har butiken lyckats rama in butiksytan och skapa en plats för inspiration och bakglädje. De kreativa detaljerna och den inspirerande inredningen bäddar för att varje besök blir starten på ett nytt bakäventyr. Ordning och reda gör det enkelt för kunden att hitta sitt recept men även lockas till impulsköp. Butiken har verkligen förstått värdet i varukorgen för hembakning.
Ica Focus, Göteborg
Med fingertoppskänsla för sortiment och presentation har den här butiken skapat en fristad för alla som älskar att baka. Avdelningen bjuder in till att stanna länge och botanisera bland ett brett utbud ingredienser, verktyg och bakböcker som samsas i hyllan på ett kreativt sätt. Här har personalen förstått hur viktigt det är med bredd och djup i sortimentet för att attrahera de köpstarka hemmabagarna.
Ica Maxi Hälla, Västerås
Med stor bredd och djup har den här butiken skapat en bakavdelning som inte ber om ursäkt för sig. Det är en avdelning som dessutom ständigt växer och inspirerar. Kreativa exponeringar och säsongsanpassade upplägg lockar både vana hemmabagare och rekryterar helt nya kunder till kategorin. Här blir bakning tillgängligt, varierat och glädjefyllt, vilket ger direkt resultat i välfyllda varukorgar.
Årets E-handlare presenteras av Gordon
Årets e-handlare ligger i framkant och driver en framgångsrik och effektiv e-handel med dagligvaror som bidrar till att skapa lönsamhet, förhöja köpupplevelsen och driva utvecklingen av e-handlad mat framåt.
Ica Maxi Kungälv
Med bra priser, stark digital synlighet och en bra logistiklösning fortsätter Ica Maxi Kungälv att utveckla sin e-handel av dagligvaror. Deras kundfokus, innovationskraft och ständiga
Cheffelo / Linas Matkasse
Cheffelo visar vägen på en tuff marknad med lönsam tillväxt, nytänkande teknik och personliga kundupplevelser. Med fokus på hållbarhet, effektiv logistik och smart kundanpassning gör de det både enklare och roligare att planera vardagsmaten – framtidens livsmedelshandel är redan här.
Willys
Willys sätter standarden för prisvärd e-handel med Sveriges billigaste matkasse online, effektiv click & collect, kostnadseffektiv och skalbar e-handel. Genom transparenta priser och ständig innovation gör kedjan lågpris tillgängligt för ännu fler – och visar vägen mot framtidens dagligvaruhandel.
Årets Ostavdelning presenteras av Allerum, President och Galbani
Vinnaren av Årets Ostavdelning ska vara en butik som inspirerat sina medarbetare att engagerat och målinriktat fokusera på att skapa mervärden i ostavdelningen samt att på ett rationellt och effektivt sätt skapat bra arbetsflöde i avdelningen. Butiken ska aktivt ha jobbat med sortiment, exponeringar och kampanjer som höjt kundvärdet, lockat till nytänkande och merköp i konsumentledet och därigenom stärkt butikens totala attraktionskraft.
Ica Kvantum Sollentuna
Hos Ica Kvantum Sollentuna möts kunderna av en ostavdelning som inspirerar. Personalen bjuder på expertis, tips och provsmakningar, medan tydliga presentationer gör det enkelt att hitta nya favoriter. En alltid bemannad delidisk och omtanke om hållbarhet gör helheten komplett.
Stora Coop Visby
Stora Coop Visby har skapat en ostavdelning som imponerar med sitt genomtänkta sortiment, kreativa kampanjer och alltid inspirerande manuell disk. Här möts kunderna av allt från lokala gotländska specialiteter till internationella klassiker, presenterade på ett sätt som väcker både nyfikenhet och köplust. Med 0 % svinn, passionerad personal och ständig innovation är detta en ostavdelning i absolut toppklass.
Ica Supermarket Åre
Ica Supermarket Åre bjuder på en ostavdelning där fjällkänsla möter storstadens utbud – från prisvärd mozzarella till exklusiv parmesan. Med unik inredning, hög servicenivå och en personalstyrka med både ostmästare och ostansvarig levereras alltid kvalitet och inspiration, även under högsäsongens intensiva tryck. Genom smart svinnhantering, engagemang och äkta ostglädje blir avdelningen en destination i sig för alla ostälskare.
Årets Kassazon presenteras av AWAL Elbe
Vinnaren av Årets Kassazon ska vara en butik som utmärkt sig genom att med engagemang och affärskänsla aktivt arbetat med sin kassazon och skapat mervärden för såväl kunderna som butiken.
Ica Maxi Bollnäs
Den ”lilla” Maxi-butiken är otroligt välplanerad och organiserad, så även i kassazonen. Här hittar du det mesta, även det du kanske inte visste att du behövde. En stor självutcheckningszon gör det härligt luftigt. Att handla här är en underbar upplevelse som kunderna gärna berättar om för personalen, som ser till att det är rent och välfyllt runt kassazonen. Butiken känns modern och ligger helt rätt i tiden i sitt val av sortiment och många klippvaror.
Ica Kvantum Sollentuna
Med kunden i fokus har Ica Kvantum Sollentuna ömsat skal och som finalen på ett butiksvarv som andas matglädje och service breder kassazonen ut sig som ett floddelta. Färg och form är integrerade med utbudet av ledande varumärken. Inom bekvämt räckhåll erbjuds något för alla kunder i en atmosfär som stimulerar till köp. Personal, kunskap och design har genererat en finalist i Årets kassazon.
Ica Maxi Härnösand
Butiken har jobbat stenhårt med rätt produkter och produktplacering i kassalinjen för att locka kunder till köp samt jobbat med produkter som lägger sig på ”toppen” av övrig konfektyr och därmed driver och bidrar till ett högre kvitto för butiken. Butiken har egna uppföljningsgrupper och en hög förståelse för att sälja ”rätt varor” i kassan och ser värdet av bra multipris. Fyllnadsgrad samt renlighet är alltid maxad och perfekt.
Årets Ekoinsats presenteras av Kung Markatta och Urtekram
Årets Ekoinsats syftar till att lyfta fram butiker och initiativ som driver kunskap och engagemang för ekologiska livsmedel i stort som smått. Priset är i första hand ett butikspris men vinnaren kan också vara ett företag som bidrar till branschens utveckling och får fler att upptäcka och välja ekologiska produkter.
Ica Kvantum Lidingö
Tack vare utnämningen av en ekoansvarig som ser till att säkra både sortiment och aktiviteter i butiken, kan Ica Kvantum Lidingö visa upp såväl fina försäljningssiffror som exemplariska ekoexponeringar. Tack vare genomgående tydlig skyltning över hela butiken hjälper man kunderna att handla mer ekologiskt.
Brännö Handel (Tempo)
Tempo Brännö visar upp en imponerande ekoandel tack vare aktiva och medvetna sortimentsval. Kategorin finns representerad i butikens alla avdelningar och prioriteras där det bara finns plats för en produkt. För att göra skillnad i stor skala krävs det att även mindre butiker satsar på sin ekologiska försäljning, här är Tempo Brännö ett föredöme i klassen.
Ica Malmborgs Clemenstorget, Lund
Ica Malmborgs Clemenstorget visar upp ett brett ekologiskt sortiment dit kunden leds via effektiv kommunikation. Med tydliga ekomål, en hel personalstyrka utbildad i eko och en handlare som ansvarar för att driva det ekologiska både i den enskilda butiken och hos hela Malmborgsgruppen i stort, är det inte underligt att man också kan visa upp fina ekoandelar.
Årets Dryckesbutik presenteras av Coca-Cola Europacific Partners
Vinnaren av årets dryckesbutik skall vara en butik som lyfter försäljningen av dryck i hela butiken, dvs i avdelning, kylar och på övrig yta. Butiken skall också lyckas skapa attraktiva måltidslösningar samt jobba aktivt med ett cirkulärt förpackningstänk.
Ica Maxi, Karlstad
Detta är en genomtänkt butik som har tagit ett helhetsgrepp om dryck. Ica Maxi Karlstad vid Bergvik Köpcenter erbjuder ett brett sortiment av dryck, som är tydligt segmenterat för att underlätta för kunden. Drycken finns där kunden rör sig – vid maten, i förbutiken, framför charken och mitt i flödet. Här visar man att det går att tänka både praktiskt och säljdrivande – något som också har gett ett mycket positivt resultat.
Hemköp Eskilstuna City
Här har vi en butik som erbjuder dryck i hela kundvarvet. Det blir tydligt att Hemköp Eskilstuna City i Gallerian förstår möjligheterna med flera säljplatser av dryck. Man arbetar på ett inspirerande sätt med att samexponera mat och dryck på flera platser – vid salladsbaren, i färdigmathyllorna samt vid godis och snacks. Som kronan på verket erbjuder butiken dessutom en välskött dryckesavdelningen.
Coop Mårtenstorget, Lund
Detta är en butik som satsar helhjärtat på dryck. På Coop Mårtenstorget i centrala Lund hittar såväl studenten som barnfamiljen enkelt något att dricka från ett brett och spännande sortiment. Lokala drycker får en framträdande plats, såväl i den välsorterade dryckesavdelningen som på smakfullt uppsatta säljplatser i butiken. Här tänker man på helheten, men visar samtidigt på en fin känsla för detaljer.
Årets Fiskavdelning presenteras av Norges sjömatråd
Vinnaren av Årets Fiskavdelning ska vara en butik som tillgängliggör och skapar mervärde i hela fiskavdelningen – både när det gäller manuell hantering över disk och packad sjömat i hyllan.
Butikens personal arbetar aktivt med kunskap och inspiration för att lyfta sjömatens roll i dagens hälso- och miljömedvetna samhälle.
Stora Coop Härnösand
Avdelningen är lättnavigerad och inspirerande. Den personliga servicen och den gemytliga atmosfären gör fiskavdelningen till en uppskattad del av butiken. I levande kampanjer kombineras exponering, tillagningstips och smakprover. Samarbete med lokala leverantörer, aktivt arbete med sociala medier, och hög medvetenhet om hållbarhet ger en högklassig avdelning.
Hemköp City, Stockholm
I den tio meter långa disken ryms ett brett utbud från sjö och hav som är anpassat för alla väder och årstider. Säsonger för musslor, hummer, krabba, skrei-torsk, ostron med mera lyfts alltid med brett utbud, passande tillbehör och spännande recept. Den packade sjömaten spänner från trendiga konserver till butikstillverkade delikatesser och såser. Här finns både ett brett basutbud och exklusiva produkter.
Ica Kvantum Kungsholmen
Avdelningen ligger i hjärtat av butiken dit kunder kommer för att få tips, inspiration eller växla några ord i storstadsstressen. Personalen arbetar varje dag för att erbjuda ett sortiment som är hållbart, kvalitativt och inspirerande för Stockholms innerstadsmänniskor, och som överträffar deras förväntningar. Genom kunnig och personlig service inspirerar kunderna till medvetna val och nya smakupplevelser.
Årets Mejeri- & juiceavdelning presenteras av Skånemejerier och Bravo
Vinnaren av Årets Mejeri- & juiceavdelning ska vara en butik som inspirerar sina medarbetare att engagerat och målinriktat fokusera på att skapa mervärden i hela avdelningen samt att på ett rationellt och effektivt sätt skapat bra arbetsflöde. Butiken ska aktivt jobba med sortiment, enkel kundnavigering och effektiva kampanjer som höjer kundvärdet, lockar till nytänkande och merköp hos konsument och därigenom stärker butikens totala attraktionskraft.
Ica Maxi Partille
Under ett utmanande år har Ica Maxi Partille inte bara hållit kursen – utan också stärkt sin position. Mejeriavdelningen är modern, välorganiserad och säljdrivande med tydlig struktur, minskat svinn och kundanpassade sortiment.
Stark varumärkeskännedom, kreativ exponering och ett engagerat team har bidragit till ökade kundflöden. Ett tydligt konceptuellt helhetsgrepp löper genom hela butiken – från skyltning till service. Det här är en avdelning som blomstrar även i tuffare tider.
Ica Kvantum Tranemo
Ica Kvantum Tranemo visar att stor prestation inte kräver storstad. Med stark lokal förankring och tydligt fokus på avdelningsutveckling har butiken skapat en välsorterad, välstrukturerad och engagerad mejeriavdelning.
Smart sambandsexponering, minskat svinn och ett kundanpassat sortiment vittnar om ett genomtänkt arbete. Ett föredöme i både driv, närvaro och resultat – mitt i hjärtat av Tranemo.
Ica Kvantum Färjestaden
Ica Kvantum Färjestaden levererar en inspirerande och affärsdriven mejeri- och juiceavdelning med tydligt fokus på sortiment, presentation och kundupplevelse.
Resultaten talar för sig själva: ökad försäljning, förbättrad andelsfördelning, högre marginalkrona, minskat svinn och ökade snittköp. En röd tråd mellan avdelningarna skapar helhet, medan varuplaceringar styrs av kundernas köpmönster.
Personalen är nyfiken, lyhörd och arbetar nära både kunder och leverantörer – ett föredöme i effektivitet och kundfokus, mitt på Öland.
Årets Tidskriftsbutik presenteras av Tidsam
Vinnaren av Årets Tidskriftsbutik skall vara en butik som med stort engagemang och affärskänsla skapat en framgångsrik tidningsavdelning som främjar både försäljning och läsandet.
Ica Maxi Eskilstuna
Ica Maxi Eskilstuna är ett strålande exempel på hur detaljhandel kan drivas med innovation och fingertoppskänsla. Här möts kunder av en tidningsavdelning som förfinats till en inspirerande miljö som ingen kan gå förbi. Teamet bakom avdelningen utstrålar kreativitet varje dag, professionalism och serviceglädje. Butiken förtjänar att uppmärksammas på allra finaste sätt.
Stora Coop Piteå
Stora Coop Piteå är en kraftfull motor i övre Norrlands detaljhandel – driven av energi, mod och handlingskraft. Personalen bakom tidningsavdelningen är alltid i toppform: Leveranser fylls på direkt, kampanjer får framträdande plats och en ny gavel ramar in ett imponerande sortiment. Tidningar lyfts dessutom ut i hela butiken vilket gör att läslusten väcks hos både små och stora.
Stora Coop Bromma
Stora Coop Bromma Blocks står ut som en modern pionjär inom branschen – med målmedvetet kundfokus och ett osvikligt öga för detaljer. Som Stockholms främsta Stora Coop bjuder de på en tidningsavdelning som är strategiskt placerad, välordnad och omsorgsfullt förvaltad. Med säsongsanpassade teman, kreativa skyltningar och kampanjer som gett rekordsiffror på över 700 procent, visar de vägen för framtidens tidskriftförsäljning.
Årets Frukt- & grönt avdelning presenteras av Ewerman
Årets Frukt- och gröntavdelning – tilldelas den butik som med ett tydligt fokus på högkvalitativa råvaror sätter smak i centrum. Genom att kombinera smak och kvalitet underlättar butiken för konsumenten att upptäcka nya favoriter, samtidigt som de skapar värde i varje köp.
Butiken tänker nytt, och visar hur frukt och grönt kan konkurrera med fredagssnackset.
Det är en lönsam avdelning som utvecklar kategorin och sätter standarden genom kreativa exponeringar och genom att lyfta fram produkter i säsong.
Resultatet är en inspirerande helhet där smak och kvalité inte bara är ett löfte – det är en upplevelse.
Ica Maxi Nacka
Med imponerande sortiment och inspirerande exponeringar skapar Ica Maxi Nacka en helhetsupplevelse utöver det vanliga. Genom att följa årstidernas skiftningar används frukt- och gröntavdelningens storlek på ett sätt som imponerar mer än blotta kvantiteten.
Coop Hjärup
Coop Hjärups frukt- och gröntavdelning utmärker sig genom stark matglädje, påhittiga exponeringar och en föredömlig säsongsanpassning där det svenska tillåts ta god plats. Flera interna utmärkelser bekräftar dessutom att butiken inspirerar långt utanför kundleden.
Ica Kvantum Landvetter
Ica Kvantum Landvetter imponerar med välsorterat utbud, fräschör och kreativ bredd på manuella produkter. Den smidiga integreringen av andra kategorier stärker helhetsupplevelsen och gör den till en självklar kandidat.