Fri Köpenskap är dagligvaruhandelns oberoende B2B-tidning som bevakat branschen sedan 1943. I Fri Köpenskap bevakas, granskas, analyseras och debatteras allt viktigt som händer inom dagligvarubranschen. Läsarna är handlare och anställda i butiker samt beslutsfattare hos kedjorna, handelns organisationer, livsmedelsföretagen och grossisterna.
Tidningen Fri Köpenskap utkommer med omkring 30 utgåvor per år. På nätet når vi cirka 12 000 unika användare i veckan rakt in i målgruppen. Digitalt jobbar vi i nära samarbete med vår systersajt Food Supply. Nyhetsbrev med hög öppningsfrekvens skickas ut alla vardagar till närmare 9 500 mottagare. Fri Köpenskap är också arrangör av årets största och viktigaste branschevent, Dagligvarugalan.
Foto: Caroline Magnéli Holm
Dagligvarugalan är branschens stora galakväll där alla duktiga medarbetare i dagligvarubranschen runt om i landet står i fokus och får en välförtjänt plats i rampljuset. Under kvällen uppmärksammas och belönas branschens alla hjältar som i det tysta ser till att den svenska livsmedelsförsörjningen fungerar och att konsumenterna både inspireras till stordåd i köket och vid middagsbordet.
Galan föranleds av flera månaders juryarbete där finalister så småningom utses i 20 kategorier. Vi delar ut ytterligare 2 priser i Dagligvarugalans namn på vårt event Dagligvarudagen som i går av stapeln 17 september i Örebro (Dagligvarudagen arrangeras också i Umeå och Malmö). Jurygrupperna består av namnkunniga personer med anknytning till dagligvaruhandeln.
Dagligvarudagen arrangeras av branschtidningen Fri Köpenskap.
Teamet på Fri Köpenskap. Från vänster: Caroline Magnéli Holm, Projektledare event, Mona Johansson, Redaktionell chef, Jan Ahmadi, Reporter, Max Sundqvist, Mediechef, Joachim Björk, Redaktionssekreterare, Johan Croon, Reporter, Hans Roos af Hjelmsäter, Key Account Manager och Mattias Larsson, Reporter.
Foto: Evis Renander