Konsult Implity
Stefan Ekström är expert på prissättning och driver konsultföretaget Implity Consulting som anlitas för att etablera prisstrategier och processer av både multinationella och start-up bolag.
Han har mer än 25 års erfarenhet av att utveckla, kommunicera och implementera pris-och lönsamhetsstrategier i linje med den övergripande affärsstrategin. Stefan Ekström har stor kunskap om prissättning och hur man går från teori till praktik.
Grundare, designer & vd Stylein
Stylein är ett svenskt modevarumärke, grundat 2001 av designern Elin Alemdar. Den första handsydda kollektionen skapades medan Elin Alemdar arbetade som stylist under sina studier vid Fashion Institute of Technology (F.I.T.) i New York City.
Konsult och grundare Good Eggs Agency
Ida Petersson tog examen från London College of Fashion i början på 2000-talet. Hon har en tjugoårig karriär som inköpare på några av världens mest namnkunniga butikskoncept som Net-a-Porter, Harvey Nichols och senast Browns. Ida Petersson är jurymedlem i CPHFW New och Graduate Fashion Week. Hon är ny styrelseledamot i Filippa K och driver numera agenturen Good Eggs tillsammans med Ramya Giangola.
Managing Director Europe PHG
Ulf Avrin har över 30 års erfarenhet som entreprenör och företagsledare inom mjukvaru- och konsultföretag. Hans passion för prissättning i kombination med en strategisk syn och ett praktiskt tillvägagångssätt har bidragit till att leverera affärsvärde till en rad stora företag inom flera olika branscher, bland annat industriell tillverkning, mjukvara, distribution och detaljhandel.
Ulf Avrin har ett holistiskt perspektiv på företagsledning och en stark övertygelse om att framgångsrika företag förstår att effektiv och hållbar prissättning bygger på teknik, processer och människor.
VP Creative Direction Zalando
Morten Grubak arbetar som VP of Creative Direction hos Zalando, där han leder storytelling och digitala upplevelser för att stärka varumärket. Han ansvarar för kreativ strategi och innovation, med fokus på kundengagemang. Tidigare var han Global Executive Creative Director hos VICE och Virtue Worldwide, där han lanserade projekt som Coca-Cola Creations och det prisbelönta ”Backup Ukraine”. Grubak är även medlem i utvecklingsrådet vid Institute of Digital Fashion och en erkänd auktoritet inom web 3.0, med ett starkt engagemang för mångfald och inkludering
Försäljningschef norra och nordöstra Europa
Centric Software
Med en bakgrund inom ingenjörsvetenskap har Daniel Di Benedetto mer än 20 års erfarenhet inom PLM, AI och Big Data, varav över 15 år specifikt inom detaljhandeln. Hans fokus ligger på att förstå vikten av hållbarhet som en drivkraft för förändring samtidigt som det möjliggör lönsamma affärer i en mycket komplex affärsmiljö. Han leder nu Centric Softwares försäljningsmarknad i norra Europa och sitter som styrelseledamot i flera kommittéer.
Associate Partner McKinsey
Gabrielle Johansen är Associate Partner på managementkonsultföretaget McKinsey i Stockholm. Hon är expert på modeindustrin och särskilt inriktad mot investeringar i branschen. Gabrielle Johansen har erfarenhet av uppdrag för såväl lokala som globala bolag i Europa, USA och Mellanöstern.
Grundare & vd Lager 157
Stefan Palm startade Lager 157 för 25 år sedan i den lilla orten Gällstad i Västra Götaland. Under hans ledning har Lager 157 vuxit till 80 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Nu tar bolaget steget att expandera utanför Norden med en kommande lansering i Tyskland. Sedan hösten 2023 driver Stefan Palm även klädmärket Core RD Knitting Co tillsammans med Robert Berggren.
Vd Nordiska Textilakademin
Christian Lundell har ett starkt engagemang i textilbranschen med avstamp i företagande, lokal produktion och kompetensfrågor. Sedan åtta år är Christian Lundell vd för Nordiska Textilakademin där branschens framtidsutmaningar står i fokus.
Category Leader ISKO
Mirela Slowik är en senior ledare inom denimindustrin, med fokus på strategi, innovation och affärsutveckling. På ISKO ansvarar hon för att driva framgångsrika go-to-market-strategier för att maximera kommersiella möjligheter med ledarskap och en strategisk vision.
Med en kandidatexamen i affärskommunikation och över 20 års erfarenhet från internationella denimföretag som Freshtex och Montebello, samt återförsäljaren Galeria, har hon arbetat inom produktutveckling, merchandising, inköp och marknadsföring. Hennes framgång bygger på divergent tänkande, anpassningsförmåga och starka samarbeten.
Project Director ASFB
John-Jamal Gille har en lång och framgångsrik karriär inom modebranschen, med flera års erfarenhet av att driva strategiska projekt för några av de största aktörerna. Han har varit involverad i allt från affärsutveckling till hållbarhetsarbete och har varit med och format innovativa lösningar för att möta branschens utmaningar. Genom sitt arbete på AFSB har han blivit en erkänd auktoritet inom modeindustrin, med fokus på att skapa affärsstrategier som både främjar tillväxt och hållbarhet.
Senior Advisor, Abion
Fredrik Ljungman har arbetat med immaterialrätt sedan 2017, med ett fokus på varumärkes- och domännamnsstrategi inom e-handel- och modeindustrin. Genom att kombinera lösningar för varumärkesskydd med kommersiella strategier har hans expertis hjälpt företag att stärka sina varumärken och skydda sina immateriella tillgångar.
Head of Consumer Goods Business Sweden
Asli Sungur har under sina 15 år på Business Sweden stöttat dryga hundra svenska detaljhandels- och modeföretag med deras internationalisering, med särskilt fokus i USA och Europa. Hon har en bakgrund från modebranschen i Sverige och leder idag Consumer Goods-teamet på Business Sweden.
Sales Supervisor Europe Thermore
Med 15 års erfarenhet inom mode- och accessoarmarknaden har Andrea Ingrosso en stark bakgrund inom försäljning och marknadsföring samt djup kunskap om klädindustrin i Europa och Asien. Andrea leder för närvarande Thermores europeiska försäljningsteam, där de koordinerar områdescheferna vid Milanos huvudkontor och deras kommunikation med produktionsteamet i Fjärran Östern. Huvudmålet är att utveckla en hållbar strategi som kopplar samman företagets avdelningar för att implementera ett inkluderande och funktionellt försäljningsarbete.
Global Sustainability Director GANT
Med ett decennium av erfarenhet inom hållbarhet är Daniel ansvarig för att leda varumärkets hållbarhetsteam och stötta företaget i att integrera hållbarhet i det dagliga arbetet, med fokus på design och material i produkterna samt arbete med leverantörers hållbarhetsutveckling.
Sedan han började på GANT 2020 har han haft roller inom företaget som Hållbarhetschef och Head of Sustainability, där han arbetat med uppgifter som due diligence i leveranskedjan, övergripande hållbarhetsrapportering, strategi och målsättning samt engagemang med intressenter.